Så hyggelig at du vil ta en titt innom bloggen min! Jeg setter stor pris på alle kommentarer, så legg gjerne igjen et lite spor etter deg :)

fredag 15. juni 2012

Bleiemappe

Etter å hatt bleiebarn i mer eller mindre de siste 7 årene, er det først jeg har sydd bleiemappe!

 4

Jeg fant mønster på en bleiemappe på et utenlandsk nettsted, men den så så liten ut. Har derfor tatt utgangspunkt i målene på et mønster fra denne bloggen. Mappa er sydd i turkis bredstripet kordfløyel som jeg fant på et loppemarked for noen år siden, og framstykket i jersey fra LiandLo. Istedet for borrelås tenkte jeg det var mer praktisk med trykknapper, og disse grønne hjerteknappene matchet krokodillene perfekt :)

Bleiemappa rommer mye, jeg fikk god plass til en pakke med våtservietter og et par bleier. Jeg har sydd med bunn, dvs sydd over hjørnene, synes den får bedre passform slik.

3  2 1

Minstefrøkna er forhåpentligvis snart bleiefri, men fram til da er det kjekt med en bleiemappe istedet for løse bleier i veska!

2 kommentarer:

  1. Denne såg kjempegrei ut! Sånn vil eg og sy! Så greit med knapper, då! Er det kam-knapper?

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...