Så hyggelig at du vil ta en titt innom bloggen min! Jeg setter stor pris på alle kommentarer, så legg gjerne igjen et lite spor etter deg :)

torsdag 14. juni 2012

Sommerkjole med prinsesser

Mens mannen har forberedt seg til eksamen, har jeg kost meg med denne bestillingen; kjole i str 98/104 med prinsesser og stjerner

Kjole str 98 104

Jeg har som vanlig tatt utgangspunkt i grunnmønster fra Meedom, men har gjort mange justeringer. Jeg har smalnet inn ermehull på bolen, lagt til ekstra vidde og høyde i ermebuen for å få pufferme-effekt, skrådd vidden for å få fin kjolefasong, og endret halsåpningen slik at den ble mer buet og feminin. Jeg har også benyttet meg av denne måletabellen i min mønsterkorrigering.

Ermene og baksiden er sydd i lys rosa jersey med hvite stjerner, som matcher perfekt med prinsessejersey. Halskant og kjolekanten er kantet med lys rosa ribb.

Stjerne- og prinsessejersey av LiandLo kjøpt fra Textart. 

Kjolen er i utgangspunktet sydd for å passe størrelse 98/104, men denne vil nok kunne brukes lenge. Men først kan den brukes som fiiin sommerkjole ☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...