Så hyggelig at du vil ta en titt innom bloggen min! Jeg setter stor pris på alle kommentarer, så legg gjerne igjen et lite spor etter deg :)

søndag 25. september 2011

Lue til minstefrøkna

Fe-lue str 48Jeg har sydd maaange luer i det siste, men minstefrøkna har ikke fått noen... Dette av den enkle grunn at jeg vil ha lue med knyting under haka, noe jeg ikke har giddi å lage mønster til. Men nå har jeg endelig fått tak i det perfekte lue mønsteret som har nettopp knyting under haka!

Enkel og grei å sy, og har flott passform! Disse blir det definitivt flere av! Så da er det bare å håpe at den sitter fint på hodet til lillemor, da blir det isåfall ny lue på henne i barnehagen i morgen :)

Jeg har brukt interlock på utsiden, og foret med en avlagt ulltrøye, gjenbruk er ikke dumt :) Utgangspunktet for mønsteret var fleece til for, men iom at jeg ikke ville ha en så tykk lue nå var det greit å bruke tynn ull istedet.

Dama bak mønsteret finner du her, og mønsteret kan kjøpes på samme nettside (og ikke minst, man får lov å selge etter mønsteret også :))

 

Signatur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...